Zlin Design Week se hlásí o slovo, což znamená, že první květnový týden se ve Zlíně opět ponese v duchu designu. Hlavním tématem, které bude prostupovat všemi částmi týdenního festivalu, bude spolupráce.
„Protože stejně jako se design ve svém procesu odpoutává od prvotní myšlenky, vyvíjí se, je i spolupráce opakem izolace,” přibližuje letošní téma hlavní manažerka projektu Jitka Smolíková a dodává, „spolupráce je komunikace, podpora, rozmanitost, kreativita, růst, inovace či funkčnost. Během jednoho týdne Zlin Design Week ukáže, co nám může přinést otevřenost a ochota se dělit a že tvořit a komunikovat spolu má smysl.”
Jak probíhá společná tvorba mladých designérů či univerzit se zajetými značkami? Co oběma světům spolupráce přináší? Kterými obory se může design inspirovat, které ovlivňovat a naopak? Na tyto otázky bude letošní ročník festivalu hledat odpovědi a promítnou se i do jeho programu.
Zlin Design Week nabízí mnohem více než jen zhlédnutí výstavních prostor. Na pódiu Kongresového centra se 5. května sejdou řečníci z oborů designu a marketingu, kteří se podělí o své know-how na Konferenci Zlin Design Week. Nedílnou součástí týdenního festivalu bude také 11. ročník mezinárodní soutěže pro mladé designéry Best in Design.
Projekt vzniká již šestým rokem díky Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a unikátní spolupráci studentů designu, marketingu a audiovize, která je pro fakultu tak typická.